Если всё-таки ЭТО случилось….
Мы надеемся, что продукция Kicker принесет Вам только положительные эмоции в течение всего срока службы. Но всё же иногда техника ломается.
Информация, изложенная ниже, дает исчерпывающие ответы на большинство вопросов, связанных с гарантийным и пост-гарантийным обслуживанием оборудования Kicker.
Кто может расчитывать на гарантию?
Гарантийному обслуживанию подлежит только техника, купленная у официальных дилеров KICKER в России или установленная в авторизованных центрах.
Как получить гарантийное обслуживание?
Для получения гарантийного обслуживания необходимо обратиться к продавцу, у которого было приобретено данное оборудование, или к установщикам, установившим данное оборудование в Ваше транспортное средство.
Каков гарантийный срок?
Срок службы данного изделия составляет 5 лет. Гарантийное обслуживание осуществляется в течение 24 месяцев со дня продажи в случаях выявления дефектов производственного характера в связи с материалами или сборкой производителя.
Что необходимо для получения гарантийного обслуживания?
Услуги по гарантийному обслуживанию предоставляются по предъявлении потребителем до окончания гарантийного срока:
1. кассового (товарного) чека;
2. заполненного гарантийного талона с указанием даты покупки, модели изделия, его серийного номера и наименования дилера;
3. чека авторизованного установочного центра или документа, подтверждающего проведение установочных работ данного оборудования;
4. дефектного изделия.
В каких случаях возможен отказ от гарантийного обслуживания?
Будем реалистами. Никто не захочет бесплатно ремонтировать усилитель, которым забивали гвозди в забор, или саб, который использовали как подставку под домкрат. Поэтому в мировой практике гарантийного обслуживания достаточно четко и ёмко сформулированы ситуации, в которых производитель откажется производить гарантийное обслуживание:
• неправильная установка и эксплуатация, включая:
- небрежное обращение с устройством, повлекшее физические, косметические повреждения или повреждения поверхности;
- установку или использование изделия не по назначению или не в соответствии с руководством по эксплуатации или обслуживанию, не в соответствии с техническими стандартами и нормами безопасности;
- использование изделия с аксессуарами, оборудованием и другими устройствами, тип, состояние и стандарт которых не соответствует рекомендациям производителя;
- самостоятельный ремонт, модификация или переделка изделия;
- последствия несчастных случаев, пожаров, попадания инородных жидкостей, химических веществ, других веществ, насекомых, затопления, вибрации, высокой температуры, неправильной вентиляции, колебания напряжения, использования повышенного или неправильного питания или входного напряжения, облучения, электростатических разрядов, включая разряд молнии, и иных видов внешнего воздействия или влияния.
- для динамиков и сабвуферов, дополнительно к перечисленному выше, гарантия не распространяется на звуковую катушку, подводящие проводники и элементы упругого подвеса диффузора;
Также гарантия не распространяется на:
• детали, обладающие ограниченным сроком службы;
• совместимость приобретенного оборудования и оборудования Покупателя;
• ущерб, причиненный другому оборудованию, работающему в сопряжении с приобретенным оборудованием;
• повторные возвраты изделия с одним и тем же дефектом могут трактоваться как злостное нарушение правил эксплуатации с последующим аннулированием гарантийных обязательств.
Продавец и производитель не несет ответственности за вред, прямо или косвенно нанесенный оборудованием здоровью людей, домашних животных, имуществу, если он возник из-за несоблюдения правил и условий эксплуатации и установки, явился следствием умышленных или неумышленных действий третьих лиц или непреодолимой силы.
Доставка оборудования на гарантийное обслуживание осуществляется силами и за счет Потребителя.
Все условия настоящей гарантии находятся в соответствии с действующим законодательством в области защиты прав потребителя.
Вся информация, изложенная выше, отражена в гарантийном талоне, обязательно присутствующим внутри упаковки, или выдаваемом дилером отдельно при покупке.
По истечении гарантийного срока наша служба сервиса всегда готова помочь Вам с пост-гарантийным обслуживанием.
MOBILE ELECTRONICS LIMITED WARRANTY
When purchased from an Authorized KICKER Dealer, KICKER warrants this product to be free from defects in material and workmanship under normal use for a period of TWO (2) YEARS from date of original purchase. If this product is identified as "Refurbished" or "B Goods", the warranty is limited to a period of NINETY (90) DAYS from date of original purchase. In all cases you must have the original receipt. Should service be necessary under this warranty for any reason due to manufacturing defect or malfunction during the warranty period, KICKER will repair or replace (at its discretion) the defective merchandise with equivalent merchandise. Warranty replacements may have cosmetic scratches and blemishes. Discontinued products may be replaced with more current equivalent products. This warranty is valid only for the original purchaser and is not extended to owners of the product subsequent to the original purchaser. Any applicable implied warranties are limited in duration to a period of the express warranty as provided herein beginning with the date of the original purchase at retail, and no warranties, whether express or implied, shall apply to this product thereafter. Some states do not allow limitations on implied warranties; therefore, these exclusions may not apply to you. This warranty gives you specific legal rights; however you may have other rights that vary from state to state.
WHAT TO DO IF YOU NEED WARRANTY OR SERVICE
Defective merchandise should be returned to your local Authorized Stillwater Designs (Kicker) Dealer for warranty. Assistance in locating an Authorized Dealer can be found at www.kicker.com or by contacting Stillwater Designs directly. You can confirm that a dealer is authorized by asking to see a current authorized dealer window decal.
If it becomes necessary for you to return defective merchandise directly to Stillwater Designs (Kicker), call the Kicker Customer Service Department at 1-405-624-8510 for a Return Authorization (RMA) number. Package all defective items in the original container or in a package that will prevent shipping damage, and return to
Stillwater Designs
3100 N. Husband Street
Stillwater, OK 74075
The RMA number must be clearly marked on the outside of the package. Please return only defective components. The return of functioning items increases your return freight charges. Non-defective items received will be returned freight collect.
Include a copy of the original receipt with the purchase date clearly visible, and a “proof-of-purchase” statement listing the Customer’s name, Dealer’s name and invoice number, and product purchased. Warranty expiration on items without proof-of-purchase will be determined from type of sale and the manufacturing date code. Freight must be prepaid; items sent freight collect, or COD, will be refused.
Failure to follow these steps may void your warranty. Any questions can be directed to the Kicker Customer Service Department at 1-405-624-8510.
WHAT IS NOT COVERED?
This warranty is valid only if the product is purchased from an Authorized KICKER Dealer and used for the purpose for which it was designed. It does not cover:
HOW LONG WILL IT TAKE?
Kicker strives to maintain a goal of 1 week service for all acoustics (subwoofers, midrange drivers, tweeters, crossovers, etc) returns. Delays may be incurred if lack of replacement inventory or parts is encountered.
INTERNATIONAL WARRANTY
Contact your International Stillwater Designs dealer or distributor concerning specific procedures for your country’s warranty policies.
P.O. Box 459
Stillwater, Oklahoma 74076
U.S.A.
1-405-624-8510
WARNING!
KICKER components are capable of producing sound levels that can permanently damage your hearing! Turning up a system to a level that has audible distortion is more damaging to your ears than listening to an undistorted system at the same volume level. The threshold of pain is always an indicator that the sound level is too loud and may permanently damage your hearing. Please use common sense when controlling volume!
HOME AND PERSONALS LIMITED WARRANTY
KICKER warrants products to be free from defects in materials and workmanship under normal use for a period of one (1) year from original date of purchase from an Authorized KICKER Dealer. “B-Stock” product is warranted for ninety (90) days from date of purchase. Should service be necessary under this warranty for any reason due to manufacturing defect or malfunction during the warranty period, KICKER will re place or re pair (at its discretion) the defective merchandise with equivalent merchandise at no charge.
WHAT TO DO IF YOU NEED WARRANTY OR SERVICE
Defective merchandise should be returned to your local Authorized Stillwater Designs (Kicker) Dealer for warranty. Assistance in locating an Authorized Dealer can be found at www.kicker.com or by contacting Stillwater Designs directly. You can confirm that a dealer is authorized by asking to see a current authorized dealer window decal.
If it becomes necessary for you to return defective merchandise directly to Stillwater Designs (Kicker), call the Kicker Customer Service Department at 1-405-624-8510 for a Return Authorization (RMA) number. Package all defective items in the original container or in a package that will prevent shipping damage, and return to
Stillwater Designs
3100 N. Husband Street
Stillwater, OK 74075
The RMA number must be clearly marked on the outside of the package. Please return only defective components. The return of functioning items increases your return freight charges. Non-defective items received will be returned freight collect.
Include a copy of the original receipt with the purchase date clearly visible, and a “proof-of-purchase” statement listing the Customer’s name, Dealer’s name and invoice number, and product purchased. Warranty expiration on items without proof-of-purchase will be determined from type of sale and the manufacturing date code. Freight must be prepaid; items sent freight collect, or COD, will be refused.
Failure to follow these steps may void your warranty. Any questions can be directed to the Kicker Customer Service Department at 1-405-624-8510.
WHAT IS NOT COVERED?
This warranty is valid only if the product is purchased from an Authorized KICKER Dealer and used for the purpose for which it was designed. It does not cover:
HOW LONG WILL IT TAKE?
Kicker strives to maintain a goal of 1 week service for all acoustics (subwoofers, midrange drivers, tweeters, crossovers, etc) returns. Delays may be incurred if lack of replacement inventory or parts is encountered.
INTERNATIONAL WARRANTY
Contact your International Stillwater Designs dealer or distributor concerning specific procedures for your country’s warranty policies.
P.O. Box 459
Stillwater, Oklahoma 74076
U.S.A.
1-405-624-8510
WARNING!
KICKER components are capable of producing sound levels that can permanently damage your hearing! Turning up a system to a level that has audible distortion is more damaging to your ears than listening to an undistorted system at the same volume level. The threshold of pain is always an indicator that the sound level is too loud and may permanently damage your hearing. Please use common sense when controlling volume!